specialisme
journalistiek
Soft, hard of gewoon: betrokken
Hard nieuws noemen wij mediaprofessionals het: journalistiek die op een zo rationele en objectieve manier bericht over maatschappelijke kwesties. Soft nieuws zou meer emotionele betrokkenheid toestaan en lichtzinniger zijn. Al eerstejaars student Journalistiek wist ik al dat hard nieuws niet mijn richting was. Ben ik dan van de softe journalistiek? Persoonlijk denk ik dat dit onderscheid niet zo ‘hard’ te maken is. Wel zoom ik als journalist graag in op de menselijke voorbeelden van grotere maatschappelijke trends en kwesties. Met een grote mate van betrokkenheid én met de nodige journalistieke distantie.
Interviews
In een goed interview komt de visie, mening of persoonlijke beleving van de geïnterviewde helder naar voren. Een goed interview bevat de details die het verhaal concreet en zintuiglijk maken en de lezer doet voelen wat de geïnterviewde vertelt. Mijn favoriete interview is van persoonlijke aard: wanneer ik iemands kwetsbaarheid en kracht kan neerzetten op een integere manier, ben ik op mijn best.
Contentmarketing
Marketing en journalistiek hoeven elkaar niet te bijten. In de vorm van een authentiek interview kun je partners en klanten aan het woord laten die hun ervaring met jouw dienst of product graag willen delen. Juist doordat je het ander laat zeggen, inclusief verbeterpunten, wordt de inhoud geloofwaardiger, eerlijker.
portfolio journalistiek
een kleine greep
Interviews en eindredactie Mingle
Mingle is het relatiemagazine van stichting Buddy to Buddy. Voor editie #3 van het blad schreef ik diverse artikelen.
Online communicatie voor Free Press Unlimited
Gedurende een half jaar werkte ik als senior communicatie adviseur voor deze goede doelenorganisatie. Ik ontwikkelde een social media strategie, beheerde de website en produceerde content.
Hoofdredactie Bodhi
Van 2012 tot 2022 was ik hoofdredacteur van Bodhi: hét platform voor hedendaagse en historische boeddhistische wijsheid, informatie en actualiteit.
Magazine HWZ
Voor Huurdersorganisatie Wonen Zuid ontwikkelde ik het magazine ‘Wonen doe je samen’. Een mix van verhalen, infographics en informatieve teksten, die de huurder meer inzicht geven in het belang van het werk van HWZ.
Handboek digitale geletterdheid
Het handboek digitale geletterdheid is een steeds veranderende kennisbron vol praktijkverhalen en voorbeelden. Ik verzorgde twee van deze praktijkverhalen.
WisMon
Een wereld waarin bèta-, wetenschap– en techniekonderwijs leuk en toegankelijk is voor iedereen. Dat is de missie waar onderwijsinstituut WisMon zich voor inzet. Ik verzorg verschillende communicatiemiddelen voor WisMon.
Boeddha’s in het Westen
Research voor het tweeluik Boeddha’s in het Westen: een documentaire over westers boeddhisme. Die klus stond mij op het lijf geschreven, als hoofdredacteur van hét boeddhistisch online platform Bodhi.
wat ik zoal schreef
journalistieke stukken
Hover over de afbeelding en klik door om te lezen