Storytelling marketing

Storytelling is een van de beste manieren om je te verbinden met klanten en werknemers. Het vertellen van en luisteren naar verhalen is een diep ingebakken menselijke behoefte. Een boodschap komt dan ook veel beter aan als deze wordt verpakt in een goed verhaal.

Voor je doelgroep en je medewerkers is het essentieel om te weten waar je als bedrijf of organisatie voor staat. Als storyteller verzamel ik verhalen die dát communiceren. Verhalen die je doelgroep bereiken, raken en aan je binden. Welke rol speelt storytelling in de marketing en communicatiestrategie van jouw bedrijf of organisatie?

Toegevoegde waarde communiceren  
Storytelling is een manier om over de missie en waarden te communiceren van jouw bedrijf of organisatie, met als doel het aantrekken van klanten.  Ook kan storytelling een rol spelen in de positionering van de organisatie en het agenderen van maatschappelijke thema’s en ontwikkelingen. Daarnaast kunnen verhalen worden ingezet binnen de interne communicatie.  

Wat kan ik voor je doen? 
Ik hanteer geen vast format voor verhalen. Ik maak graag een afspraak met je, om te brainstormen en van daaruit te kijken wat past. Een kleine greep:

  • Korte of lange human interest verhalen voor websites of relatiemagazines. Denk aan portretten van cliënten of klanten die een bijzonder verhaal te vertellen hebben over de rol van jouw product in zijn of haar leven.
  • Blogs. Met het blogabonnement schrijf ik 2 tot 4 blogs (korte artikelen van 300 à 500 woorden) per maand, over onderwerpen die voor jouw organisatie én jouw klanten relevant zijn. 
  • Social media content. Met het social media abonnement help ik jou de juiste verhalen te vertellen op Facebook, LinkedIn, Twitter.
  • Over mij’ pagina. Op basis van een uitgebreid interview schrijf ik de tekst voor de meest gelezen pagina van jouw website: de ‘Over mij’ pagina.

Voor wie?

  • Zorginstellingen, zoals verzorgingstehuizen, praktijken, of ziekenhuizen
  • Welzijnsorganisaties
  • Ondernemers (ZZP)
  • Sociaal ondernemers
  • Onderwijsinstellingen
  • Publieksbladen en websites
  • Customer relation magazines

Wat kost het?

Net als dat er geen vast format is voor storytelling, kunnen de tarieven ook variëren, afhankelijk van het type content dat ik voor je maak. Een kleine indicatie:

  • Mijn uurtarief voor een journalistiek geschreven verhaal, op basis van research en interviews bedraagt 95,- ex btw. Het is altijd mogelijk om een vaste prijs af te spreken, waarbij ik rekening kan houden met je budget.
  • Lees meer over de mogelijkheden en tarieven voor een ‘Over mij’ pagina.
  • Heb je al een storyteller in huis, of een verhaal op de plank liggen waar de rode pen nog doorheen mag? Bekijk hier de tarieven voor tekstredactie.
Verspreid het woord:

Ik hou van dialoog!